Gepost door: roanki | 12 oktober 2011

Laptop pech

Dat ik soms wat onhandig ben dat weet ik wel. Sleutels kwijt en nog kwijter. Auto niet op slot gedaan en toch even een muurtje meegepikt.

Ik heb soms mijn dag niet. Ze had ik 2 maanden geleden een printje nodig over de reorganisatie op mijn werk. Ik sprong op om de printer aan te zetten en klets zo mijn pas ingeschonken en dus overvolle sterke bak koffie over mijn laptop. Snel in de weer met de doekjes en alles er af gehaald.

De laptop vond dit niet geweldig. Hij leek aanvankelijk niet zo veel problemen te hebben, maar begon al snel een vaag getik te laten horen. Ik heb hem vlug uitgezet. Even later en nog meer doekjes verder nog eens geprobeerd. Ik had er inmiddels de c en de x knop afgehaald om de koffie eronder weg te poetsen. De windows knop en de spatiebalk aan de kant en toen de hele boel terug aangezet. Nog meer getik en gekraak en toen heb ik het opgegeven. Oeps. Snel weer uit en Rob gebeld.

Die was niet blij met mij……….

Hij heeft dagen gepuzzeld om mij mijn foto’s te kunnen teruggeven. Heel 2010 was niet gebackupped en ook niet ingeplakt. Er was een open verbinding met een slimmerik op kantoor en avond aan avond werd er van alles geprobeerd. We hebben een nieuwe mega harde schijf gekocht en daar alles opgezet. Want dat is verstandig.

Daarna ben ik met laptop op pad gegaan naar een buurman met bedrijf in computers. Ik kreeg daar vragen en opmerkingen waar ik me zo goed en kwaad als het ging doorheen geslagen heb. De meeste vragen: Is het moederbord ook stuk?? Wat doet de harde schijf?? Welke programma’s draaien er ?? wist ik alleen te beantwoorden met : Ik heb geen idee. Gelukkig was dat ook niet nodig en verzekerde de buurman me dat het allemaal wel uitgezocht zou worden.

We zijn  nu zo’n twee maanden na het koffiedrama en vanavond heb ik de laptop weer terug. Hij doet het weer!! Foto’s staan er op en als ik hem aanzet kan ik gewoon mijn mail checken. Ik kan zelfs een nieuwe blog schrijven. Handig ding.

Regel 1: geen koffie bij de laptop!!

groetjes Annemarie

 


Plaats een reactie

Categorieën